Despre noi Cabinete Servicii Promotii Legislatie Contact

EXAMENUL CU LAMPA WOOD

Examenul cu lampa Wood este un test diagnostic util in anumite tipuri de afectiuni dermatologice.
Lampa Wood se utilizeaza pentru a identifica:

• infectii ale pielii:
    • pitiriazis versicolor
    • tinea capitis
    • eritrasma
  • modificari pigmentare
    • vitiligo
    • melasma

Testul consta in examinarea pielii sau parului cu ajutorul unei lampi care emite raze UVA.
In camera de examinare trebuie sa fie intuneric si timp de câteva secunde lampa este tinuta la 10-30 cm de piele. Analiza este complet nedureroasa si nu determina arsura solara.
Testul nu necesita o pregatire speciala. Zona de piele care va fi analizata nu trebuie sa fie spalata in ziua examinarii si nu trebuie sa aiba machiaj, crema sau deodorant.
Rezultatul testului este pozitiv daca se observa fluorescenta sau devine mai accentuata diferenta de culoare (alb sau maro).

RADIOFRECVENTA  DR.OPPEL

ORL: rinita hipertrofica cronica, rinita alergica, sforait,amigdalita cronica, adenoidectomie, tonsilectomie,inflamatia corzilor vocale, otita medie exudativa,incizie hemostatica, taiere pura, coagulare,etc.

DERMATOLOGIE/CHIRURGIE PASTICA/UROLOGIE:
indepartare nevi si pistrui, riduri, condiloame,extractie polipi, teleangiectazii, coagulari,hemostaze, microcoagulari,reparatii cosmetice, depilare definitiva, etc.
Radiocauterul disponibil in Clinica EXPERT MEDICAL (Dr. Oppel) genereaza unde de 4 MHz, frecventa la care precizia cu care este aplicata energia undelor de radiofrecventa este optima. Beneficiile sunt prezente in oricare din interventiile chirurgicale in care este folosit, dar avantajele utilizarii sale in Clinica EXPERT MEDICAL sunt mult mai evidente in cazul aplicatiilor din:

• dermato-venerologie: extirpare de papiloame, polipi, veruci, nevi („alunite”), condyloame si alte tumori ale pielii si mucoaselor
  • cosmetologie: atenuarea cicatricelor, a retelelor de vase inestetice (venectazii, angioame)
  • ORL: tratamentul ronhopatiei („sforait”, apnee-de-somn), rhinoplastie
  • ginecologie: ERAD, conizatie, labioplastie, himenoplastie, rejuvenare vaginala si cura rupturilor perineale
  • andrologie: cura minim invaziva a varicocelului, hidrocelului, chistelor de epididim si operatia de sterilizare masculina definitiva (vasectomie)
  • flebologie: unele din operatiile de corectie a bolii varicoase

Varicele
 reprezintă o  problemă de sănătate deseori neglijată, dar care poate degenera în afecțiuni multiple și foarte severe.Știm că sângele circulă în corpul nostru prin artere și vene. Venele sunt acele tubulaturi ramificate ce asigură întoarcerea sângelui către inima, deseori împotriva gravitației, adică de jos în sus, de la picioare către trunchi, de la periferie către centru. Pentru ca acest lucru să se întâmple, venele sunt proiectate ca niăte structuri elastice și dinamice, ba chiar sunt dotate cu supape unidirecționale, care împiedică întoarcerea sângelui și îl propulsează către inimă. Asta se întâmplă în mod normal, la persoanele sănătoase.Problemele apar atunci când valvele sunt defecte, sângele venos stagnează în venele periferice (mai ales ale picioarelor), presează din ce în ce mai mult pe perete vasului în care se află și produce o dilatare a acestuia cu 3-4 mm.  Atunci putem vorbi de varice.
Cum identificăm afecțiunea ?
Din păcate, ca majoritatea bolilor cronice, și acesta este una care se manifestă “parșiv“.  Semnele evidente apar de-abia după câțiva ani. Venele palpabile, tensiunea în gambă, oboseala, toate concomitent cu umflarea picioarelor ziua și dezumflarea lor noaptea, iar într-un final colorarea brun, maronie a pielii piciorului afectat, sunt indicii certe ale unei afecțiuni cronice.Cele mai grave forme de evoluție sunt ulcerul varicos și tromboflebita (în cazul acesteia sângele nu mai poate curge prin vena respectivă, apar cheagul și durerea intensă).Sunt și stadii mai ușoare ale varicelor, dar la fel de inestetice, așa-numitele venule: vene mici, ramificate, roșii, care nu afectează funcția piciorului.
Cine e predispus ?
Incidența este vastă. Sedentarismul, obezitatea, fumatul, diverse modificări hormonale (la pubertate, în cazul sarcinii, la menopauză), constipația, insuficiența cardiacă și factorii genetici sunt cauze favorizante. Anumite sporturi ce necesită efort intens (haltere, power-lifting ), dar și expunerea la temperaturi ridicate (epilare, saună, băi fierbinți) pot favoriza apariția varicelor. În mod cert, femeile și cei care stau foarte mult în picioare au cel mai des de suferit.
Care sunt simptomele?
Umflarea și durerile de picioare, mâncărimile, senzația de arsură, crampele și senzația de greutate în picioare sunt caracteristice venelor varicoase.
Prevenție și tratament
De cele mai multe ori, existența unor carențe în ceea ce privește anumiți nutrienți esențiali poate determina apariția și dezvoltarea varicelor.
Suplimente nutritive recomandate
1.Acizi grași esențiali (omega 3 / omega 6): reduc inflamația și păstrează flexibilitatea vaselor de sânge.
2. Coenzima Q 10 (100 mg/zi): îmbunătățește oxigenarea țesutului venos.
3.Dimetilglicina (DMG – 50 mb/ 3 ori pe zi): ajută la utilizarea oxigenului de către țesuturi.
4.Glutation (200 mg/zi): enzima naturală ce protejează inima și vasele de sânge împotriva stresului oxidativ.
5.Extract din scoarță de pin (50 mg/ zi): stimulează circulația sângelui.
6.Vitamina C (3000- 6000 UI/zi): reduce formarea cheagurilor de sânge și optimizează sinteza colagenului ca parte intregrantă a peretelui venos.
7.Rutina (vitamina P – 500 mg/ zi): bioflavonoid puternic care se administrează împreună cu vitamine C și are efect de antioxidant la nivelul circuitului venos, antiinflamator și antitrombotic.
8.Vitamina E (200 UI / zi): îmbunătățește circulația și reduce senzația de greutate la nivelul picioarelor.
9.Vitamina D + Ca + Mg (1ooo mg  + 1500 mg + 750 mg):  administrate seara, calmează durerile de picioare,
Cum ne ajută plantele
1.Afinele și murele păstrează sănătatea țesutului conjunctiv al peretelui venos.
2.Ananasul conține bromelaină ce reduce inflamația și previne formarea cheagurilor de sânge.
3.Ginko Biloba și merișoarele îmbunătățesc circulația periferică.
4.Piperul de Cayenne reduce durerea și inflamația, reduce stresul asupra capilarelor venoase.
Cum ne ajustăm stilul de viață
1. Alimentația trebuie să fie cât mai săracă în grăsimi saturate și carbohidrați rafinați.
2.De consumat cât mai multe fructe și legume proaspete, pește și fructe de mare.
3.De evitat alimentele procesate, tutunul, alcoolul și sarea în exces.
4.E necesar a se menține o greutate optimă și a se efectua exerciții fizice moderate zilnic.
5.Exerciții de cardio- aerobic, înot, ciclism, chiar și mersul pe jos contribuie la sănătatea venoasă.
6.De evitat sedentarismul prelungit, statul în picioare pentru perioade lungi de timp sau statul picior peste picior. Dacă aveți muncă de birou, așezați-vă picioarele ceva mai sus, pe un suport.
7.Dacă e nesar să stai nemișcat, schimbă de mai mute ori poziția picioarelor, flexează mușchii și mișcă degetele de la picioare astfel încât să îți stimulezi permanent circulația.
8.Terapiile de compresie (masaj) stimulează circulația sangelui. Nu se masează venele varicoase, ci zonele adiacente, spre inimă.
Încercați permanent să mențineți un echilibru între alimentația sănătoasă și sportul practicat cu regularitate, prevenind astfel debutul afecțiunii sau complicațiile ce necesită tratament chirurgical.
ALUNITELE
Alunitele, denumite medical “nevi pigmentari”, apar pe pielea tuturor pana la varsta de 30 de ani, pe masura ce ne expunem la soare si melanina este “activata. Sunt tumori benigne, conditionate genetic, care pot suferi transformari de-a lungul vieti.
Insa unele dintre acestea pot “inseamna” chiar cancer de piele. Exista cazuri in care transformarile periculoase se pot vedea cu ochiul liber, chiar de catre pacient.
Daca observati ca o alunita veche se inchide la culoare, si-a marit dimensiunea, si-a micsorat dimensiunea, are o forma neregulata sau rugoasa la atingere mergeti la medic.
De asemenea, medicul trebuie sa evalueze o alunita care sangereaza sau aparitia uneor pustule in interiorul acesteia.
Chiar daca, aparent, alunitele nu prezinta vreo modificare, mergeti la control o data pe an pentru dermatoscopia computerizata.
Aceasta mareste, fotografiaza si stocheaza ulterior imagini cu tumorile benigne. La urmatorul control, medicul poate vedea leziuni inaccesibile ochiului uman.
Astfel, specialistii pot determina cu precizie alunitele care prezinta risc de malignizare. Veti primi recomandarea de excizie. Si, dupa acesta, examenul anatomo-patologic, popular biopsia, da diagnosticul de certitudine.
Momentul in care incepe o alunita sa se tranforme pana la aparitia melanomului (cel mai periculos cancer de piele) este destul de lung. Se poate intampla chiar intr-un an.
De aceea, examenul dermatologic anual, chiar daca nu va deranjeaza nicio leziune de pe suprafata pielii, este obligatoriu.
Exista medici dermatologi care recomanda exciziile profilactice pentru persoane de orice varsta, de la copii, adolescenti sau adulti care au nevi voluminosi, aflati in zone ale corpului de risc mecanic (in preajma baretei sutienului, lantisoarelor etc), contrar credintei populare ca a “umbla” la alunite insemana a zgandari o leziune maligna. Din contra! Eliminarea ei inseamna eliminarea numaidecat a riscului de potentiale alte transformari! Melanomul avansat este cea mai agresiva forma de cancer si da metastaze in toate organele.
CANCERUL DE PIELE
“Un viitor făra pată”, campanie care se află la cea de-a doua ediție, trage un semnal de alarma asupra pericolelor expunerii indelungate la soare și are ca principal obiectiv informarea și educarea publicului tânăr cu privire la riscurile melanomului malign și importanța comportamentului preventiv.
Melanomul este cea mai periculoasă formă de cancer cutanat, iar în stadiile avansate este o boală agresivă și fatală. 75% dintre persoanele afectate de melanom metastatic își pierd viața în primul an de diagnostic. Rata de supraviețuire pentru acești pacienți este de numai 6 până la 9 luni.

Medicii numesc melanomul “The black beast” – pe bună dreptate… Rata de creștere a incidenței melanomului este mai mare decât a oricarui alt cancer care afectează populația tânără din toată lumea. Anul trecut, au fost depistate în România aproximativ 1.121 de cazuri de melanom malign. Dacă este descoperit precoce și tratat corect, melanomul malign poate fi vindecat în 98% din cazuri.